Thursday, June 12, 2008

لم تفعل شيئاً من أجلي.....



أنت أبداً لم تفعل شيئاً خصيصاً من أجلي...
لم تفعل شيئاً لتشعرني بالأمان...
لم تحاول أن تكسب ثقتي أو تظهر حبك وأهتمامك لي ....
لم تتعب نفسك كثيراً لترضيني .. ولم تبذل مجهوداً لتجعلني أحبك....
كل ما فعلته هو ان كنت نفسك بالظبط كما كنت قبل أن تعرفني....

كنت ذلك الشخص السهل غير المعقد...
المليء بالمشاعر الأيجابية والأعذار الجاهزة لكل من يخطيء في حقك ... وكان هذا كفيلاً بجعلي أشعر بالأمان...

كنت ذلك الرجل الذي يملؤه الأحساس بالمسئولية ناحية أمه وأخته والذي يهتم بكل كبيرة وصغيرة في حياتهم وجئت أنا لأنضم للنساء المحظوظات برجل مثلك في حياتهن ... وأعطيتني ما أعتدت أن تعطيه لهن...من حب عفوي بلا حدود... وأهتمام غير متكلف.... وكان هذا كفيلاً بجعلك تكسب ثقتي وقلبي وعقلي...

كنت ذلك الأنسان الذي يضع أحتياجات الآخرين قبل أحتياجاته...يتفهم أوضاعهم... ويعطي ما أستطاع... الأنسان الوحيد الذي رأيته في حياتي ليس في قلبه ذرة واحدة من الأنانية... وماذا أريد أكثر من هذا لأرضى....

أرأيت حبيبي ... أنت لم تفعل شيئاً خصيصاً من أجلي ...
كنت لي زوجاً رائعاً .. لأنك أصلاً رجلاً رائع ...

11 comments:

Om Yassin said...

ya dodo 7lw awy elpost elgded dah, kan mafrod dah yb2a awl post

emta ba2a ahmed hay2rahhhhh

Israa

Dalia w Ahmed said...

Thank you ya soso, a7med hay2rah b3d fra7na..Da haymot w y2rah bs ana mosh radia adylo al URL :)

قضية عم أحمد Ahmed Case said...

وهم ما شاء الله تبارك الله

عارفه اجمل حاجه اني قبلتي الراجل زي ما هو ..

انك شفتي الجميل اللى فيه وكبرتيه

وهو كمان مؤكد اني عمل كده واكتر ...


جميل أوي اننا نحب احببنا كما هم دون ان نحاول ان نجعلهم اناس اخرين ....


داليا أحييك على البوست الجميل وعلى الفعل الرائع ....


يارب يسعدكوا دائما

Dalia w Ahmed said...

ميرسي يا أحمد.. بس مش هو ده بالظبط اللي أنا عملته ... أنا كنت مستنية من أحمد حاجات وهو أدهاني ... ولفترة طويلة أوي كنت فاكرة أنه بيعمل كدة مخصوص عشاني... بس مع الوقت عرفت أنه ماكانشي بيعمل أي مجهود.. هو كدة عشان هو كدة... بس لما كان بيكون في حاجة محتاجها أو مش مريحاني كان بيغيرهالي فوراً وهو ده اللي أقصده بأنه أكتر شخص مش أناني شفته في حياتي .. لأن حتى لو طلبي كان صعب عليه أو مش من طبعه .. كان بيغيره عشاني ... ومجرد محاولته كانت بتكون كفاية عليا حتى لو ماتحققشي اللي أنا عايزاه... يعني مافتكرشي مرة أنه قاللي أنا مش هاقدر أعملك اللي أنتي عايزاه...
جميل أنك تحب الأساسيات وتكبرها ... لكن الأجمل لما نعمل مجهود ونبني فوقيها...

سارة درويش said...

بسم الله ماشاء الله لا حول ولا قوة الا بالله .. ربنا يسعدكم واكيد انتى كمان انسانة رائعة علشان ربنا رزقك بحد زى زوجك وانسانة رائعة لأنك حاسة بالنعمة اللى ربنا ادهالك .. بجد نفسى زوجك يقرا الكلام دا ، بس لما المدونة تكبر وتكبر وتكتبى فيها حاجات اكتر وتهديهاله فى عيد ميلاده او عيد زواجكم .. بجد حاسة انها هتفرح قلبه اوى اوى وحد زى دا يستحق الفرحة .. والله خايفة احسدك

Dalia w Ahmed said...

ميرسي يا سارورة .. أحنا لسة مكتوب كتابنا وفرحنا كمان كام شهر ... أنا قلتله أنها هدية جوازنا وفلاً مش هاخليه يقراها غير بعد الفرح
ميرسي على كلامك الجميل ده

Unknown said...

shehadet shahed 3yan:)))
la2 gamda ya dodo bgd el post
to7fa we aslan fekret elblog gamda a5er 7aga,,,rbena yes3dko ya
7bebty,we tetgwezo b2a zah2tony:))
Bs ya gama3a bgd dalia we ahmed r very sweet couple and sooooooooooooooooooooooooooooooo matching together,and it was a mericale to find someone who is very unique to match with my sister..
best of luck guys...
love u
Nehal..the maid of honour isa

Dalia w Ahmed said...

Thank you ya neho :)

chaimaa hany said...

fe3lan kalam nen el elb...ma shaa allah

Rannon said...

كلامك حلو قوي
ربنا يسعدك:)

Anonymous said...

i am from indonesia, nice to meet U. visit me in www.hendri-rena.net