Sunday, May 30, 2010

حاجات كان نفسي أقولهالك

إمبارح
كان نفسي أقولك إني لما طلعت اسقي الزرع لقيت زرعة الملوخية طلعت
وإني لقيت صرصار كبير مستخبي تحت أصرية الزرع طلع يجري لما المية جت عليه
وإني خفت أوي من الصرصار ودخلت بسرعة وقفلت الإزاز والسلك والستارة عشان الصرصار ما يدخلش ورايا ... كنت حاسة أني لو سبت الستارة مفتوحة الصرصار هايعرف يدخل
كنت عايزة أقولك إزاي عرفت تقوللي تصبحي على خير ويجيلك نوم وانت عارف ان قلبي زعلان منك :(


النهاردة

كنت عايزة أقولك اني كنت بحلم بالصرصار طول الليل
إني لما صحيت في وسط الليل لقيتك مش حاضني زي كل يوم قمت ودخلت أنام جنب أحمد .. وخدته في حضني ونمت معيطة
كنت عايزة أقولك أني صحيت من النوم مصدعة ومعدتي مقلوبة وبتوجعني
كنت عايزة أقولك أني ماكنتش ناوية أقوم من السرير عشان أكويلك قميصك وافطر معاك زي كل يوم ... عشان قلبي كان زعلان منك وعشان كنت تعبانة من الصحيان والعياط بالليل
بس عقلي قاللي .. إفرضي عملتي حادثة تاني وانت رايحة الشغل النهاردة وموتي ... يبقى ماكويتيلوش قميصه ومافطرتيش معاه في آخر يوم ليكي معاه في الدنيا؟
كنت عايزة أقولك كل دة ... بس قلبي كان زعلان منك ... خفت أتكلم لا تقول حاجة تزعلني أكتر
مش عارفة ليه مش عايز تفهم أنك ممكن تعمل كل اللي انت عايزة ... حتى لو انا مش موافقة .. لو بس قلت الكلمة الصح في الوقت الصح
مش عارفة ليه مصر أنك تعاملني بالمنطق؟

كل الوقت ده ماعلمكش أني مش باجي بالمنطق؟؟؟!

10 comments:

Anonymous said...

leh kol lma 2a2ol 7'alas l2et etneen metgwezeen so3ada atsedem?

ابتسامة حزن said...

اكيد حد بيحسدكوا علي حبكوا لبعض حافظوا علي حبوكوا وعلي اجمل حاجه ف حياتكوا اللي هيا ابنكوا

Dalia w Ahmed said...

Anonymous

W leh ttsedem :)
de kant mograd so2 tfahom baset... mahma kan al atneen by7bo ba3d lazm mn w2t lltany byshedo m3 b3d,3shan kol wa7d fehom tafkero mo7'talef

ana w a7med koisin al 7amdoulelah, mattesdemshy wla 7aga :D

Dalia w Ahmed said...

ابتسامة حزن

ميرسي يا جميلة ... أحنا كويسين الحمدلله.. هو كان يوم كدة وعدى الحمدلله :)

رحيق الحب said...

معلش يا داليا الايام والدنيا عمرها ما بتمشى على وتيرة واحدة لازم كدة ساعه حب وساعه نكد وساعه حزن وعارفه ليه بيكون فيه مزيج عشان تعرفى حلاوة وطعم الفرح والحب وتحسى بيه بجد فلازم تمرى بالحاجات التانية متزعليش من حاجة معلش بس حاولى توصلى لحل وسط واقراى قرآن وادعى ربنا وربنا يبعد عنكو الشيطان انا عارفه اللحظه اللى بتحكى عليها آد ايه بتكون صعبه فى وقتها لأن بحس فيها بنفس احساسك بتمنى فيها الموت بس اكون مؤدية كل حاجة عليا بس معلشكله بيهون وحد فيكو يبدأ بالصلح عشان انتو فى الاخر مالكوش غير بعض واحمد ابنكو ربنا يخليهولكو يارب

حزينه said...

لا يا احمد اوعى تزعل الملاك دى بجد لازم تصالحها


حزينه

Dalia w Ahmed said...

رحيق الحب:

ميرسي على كلامك الجميل ده :) الحمدلله كله تمام ... ده هو كان يوم كدة وعدى واحمد صالحني تاني يوم لما قرى البوست ده :)

Dalia w Ahmed said...

حزينة :

ملاك؟؟!!
أنا ملاك أنا ؟؟؟

ربنا يكرمك يا رب ويرفع معنوياتك زي ما رفعتي معنوياتي كدة :)

Dalia w Ahmed said...

Menoshet:

Merci 3la d3watek ya gamila ... rbna ysm3 mnk ya rab :)

Lutfi Kurniawan said...

Thank you, for getting something new and saluting the originality of this story, hopefully useful, so that life is more useful and useful for others

Obat Gatal Pada Kemaluan Yang Terbukti Ampuh Dan Efektif
Cara Menurunkan Kolesterol Tinggi
Cara Mengobati Ambeien
Cara Mengobati Gatal-gatal Pada Kulit
Obat Amandel Paling Ampuh Dan Manjur